Compliment

Weet je wat ik nou zo fijn vind van een bezoek aan jou?” Vroeg hij terwijl hij in mijn goudkleurige stoel plofte. “Dat mijn tanden altijd zo lekker glad en wit zijn als ik hier weer wegga. Dat wil toch iedereen!”. Cliënt H., strategisch manager, 40-er, drukke baan. Getrouwd en een dochter. Ik denk dat hij nu al zo’n 10 jaar cliënt bij me is. Is me al die tijd blijven volgen en kwam altijd samen met zijn vrouw op mijn verschillende waarneemadressen om hun gebit weer door mij te laten reinigen. Cliënt H. vindt het heel belangrijk om jaarlijks 4x naar me toe te komen. Voor zijn functie moet hij veel praten, veel meetings, presentaties dat soort zaken, je kent het wel.  Een gezond, verzorgd gebit is voor hem dus belangrijk. “ik kan het me in mijn functie echt niet permitteren om een nare adem te hebben, ik praat zoveel met mensen…. Ik wil echt niet bekend staan als hij die stinkt”.  Zegt H. terwijl de stoel achterover gaat. We kijken samen naar de conditie van het tandvlees en ik constateer dat H. mijn mondhygiënetips keurig heeft opgevolgd. Ik zie bijna geen tandsteen, goed stevig, gezond tandvlees mooi lichtroze van kleur. Ik vertel wat ik zie en geef hem mijn complimenten. “ik heb niet veel werk aan je” meld ik hem terwijl ik mijn instrumenten pak. En terwijl ik dat doe vertelt hij me dat hij en zijn vrouw gaan verhuizen naar Bonaire. “Altijd al een droom van ons geweest” zegt hij als ik hem feliciteer met deze grote stap. “maar, we komen nog geregeld mijn ouders opzoeken in Nederland, dus ik wil nu gelijk al onze afspraken voor het jaar maken bij jou, kan dat?”  Ik vraag hem of ze op Bonaire geen mondhygiënisten hebben, dat is toch veel dichterbij?! merk ik op. Maar cliënt H. is resoluut; “ja, dat klopt maar er is er maar 1 zoals jij”. “En dat is je kracht by the way”. Zegt hij tussen neus en lippen door.  

You love it, or you hate it

Dat is waar, er is er maar 1 zoals ik. En daar houd je van  of niet. Iets er tussen in is er meestal niet. Ik houd niet van pappen en nathouden, ben recht door zee en geef altijd een eerlijk advies. Zoals ik zou doen bij mijn moeder, vader, vriend, dochters en beste vriendin. Pappen en nathouden, een term die in menig praktijk nog wel eens gebruikt wordt. Hoewel begrijpelijk, het past niet in mijn visie van een gezonde mond.  Ik neem mijn vak  en de gezondheid van mijn mensen heel serieus en wil daarom dat het in mijn praktijk draait om gezondheid en eerlijk advies. Ik wil niets liever dan dat mijn mensen een gezonde mond (en daarmee een gezond lichaam) hebben. De mondgezondheid staat in relatie tot je algehele gezondheid en daarom is dagelijks adequaat je mond reinigen de basis van een goede mondgezondheid.  Je voorkomt met een goede mondgezondheid zó veel klachten. Denk aan slechte adem, tandsteen, teruggetrokken of bloedend tandvlees, gaatjes of verkleurde tanden. En, hoe schoner je je mond houdt, hoe korter je in de stoel zit bij me en hoe lager de rekening is.

Herkenbaar?

Heb jij ook een baan waarin je veel met mensen moet praten? Of wil jij gewoon een schone, frisse mond met wittere tanden? Maak dan een afspraak bij me via de website: www.frissegezondemond.nl of telefonisch: 06-25 10 25 63.  

Volg je me al op social media?

Insta: @gabriellemeestersinmondzorg   of    Facebook: @MeestersinMondzorg

 

Geef een reactie